Has comptat quants tuits al dia veus? Veure, sense aturar-t’hi. Milers, segur. I t’has parat a pensar perquè en uns t’atures a llegir-lo –o veure el contingut- i en altres no? Què desperta el teu interès? Doncs algunes vegades serà el teu interès propi, però segur que moltes d’altres el tipus de piulada.

Què fer per que els teus tuits destaquin més?

10 consells i trucs que poden visibilitzar el teu contingut a Twitter.

1.280 càracters

Els posem tots o què? Home, si no cal perquè el missatge és curt i explícit, no cal fer-los servir. Però si ho fem, caram no ho posem en mode paràgraf!!

Fem un salt de línia, posem-hi emoticones, … Vaja, facilitem al lectura al tuiter, així s’aturarà al nostre missatge.

2. Etiquetes (hashtags)

Encara tens dubte si posar-ne? Sense cap mena de dubte, cal posar etiquetes a les paraules claus del missatge. Però sense abusar-ne. 1-2 per piulada està bé.

A més #hashtags, menys interaccions perquè costa de llegir.

  • Que formin part del relat.
  • Que no faci nosa.
  • I sobretot fer servir hashtags que ja existeixin i funcionin. Et dóna visibilitat i sempre pots aconseguir nous followers.
  • Si usem un Hashtag d’esdeveniment: millor al final de tot. #DiaMundial
AIXÍ SI!
AIXÍ NO!

3. Enllaços

Posem-n’hi. Al web, al bloc,… per aconseguir nous visitants o que puguin ampliar la informació del tuit.

Si podem escurcem-los amb el bitly, per exemple, és més estètic i fàcil de llegir.

4. Llenguatge

  • Evita el to comercial (encara que piulis per una empresa)
  • Parla de ‘tu’.
  • To proper.
  • COMPTE! Amb les faltes d’ortografia o de tipografia.

5. El retuit

De vegades ens sembla que retuitejant ja n’hi ha prou. Doncs, no.

Veure un compte de Twitter només amb retuits, no mola; diu poc de tu –si és que vols tenir visibilitat professional a la xarxa, clar!

Retuiteja, però afegeix alguna informació extra o opinió

6. Foto:

No acompanyes el tuit amb una foto? Malament. Una piulada sense imatge té menys incidència. Així que cal posar una imatge: ja sigui foto, vídeo o gif animat.

La imatge és el primer que es veu. Per tant, és un recurs informatiu molt important.

FOTO: pots posar-hi text a sobre per destacar-la.

7. Gif animat

Crida l’atenció i el tuiter s’atura. Això et dóna possibilitats que et llegeixi.

Pots usar els que et proporciona Twitter o el pots crear!!! OMG O_O

Per exemple, a giphy.com.

8. Vídeo:

És més costós – en inversió de temps o diners- però dona millors resultats. Cal no fer-lo molt llarg perquè els tuiters no es passen molt temps veient vídeos.

Opcions:

  • Vídeo de de 30-45 segons, més d’1 minut si la història és bona.
  • Vídeo en directe. Abans posa un descripció del que transmetràs –com si fos el tuit de 280 caràcters.

9. Interval de tuits:

Fa un temps era habitual veure tuiters que piulaven 4-5 tuits seguits. Això, ara, cansa.

Millor: poc, bo i espaiat en el temps.

La gent consulta Twitter moltes vegades al dia. Fixa’t si tens més interacció al matí, tarda o nit i piula en aquests moments.

Fixa’t amb les estadístiques que et proporciona Twitter o altres aplicacions (Tweriod) per saber quan es connecten.

10. Explora:

De vegades el que funciona per una persona no funciona per una altra. Així que explora, experimenta amb els tuits, les fotos, els gifs, les hores i intervals de publicació i descobreix el millor del teu compte de Twitter. 😉

ALTRES COSES

NOTA: Alguns d’aquests consells són fruit del curs ‘Com comunicar a Twitter i Facebook’, impartit per la Silvia Llombart al Col·legi de Periodistes de Catalunya-Demarcació de Lleida.

Altres posts relacionats: