Content Curator, en anglès; Curador de continguts, en català . Tot i que hi ha qui també l’anomena documentalista. Es tracta d’un relativament nou perfil professional en el camp de les xarxes socials, els blocs i els web. Però què fa?
Content curator: buscar, agrupar, organitzar i compartir contingut.
Què fa un ‘Content Curator’?
Es tracta d’algú que es dedica a seleccionar la millor i més recent informació per millorar els continguts i recopilar bons recursos en un tema especÃfic. Vaja, que es manté a la última informativament d’un sector o tema.
- Selecciona els millors i més adients continguts.
- Els agrupa per temà tica.
- Els organitza.
- I … els comparteix
El ‘Content Curator’ perfecte
No n’hi ha prou en agafar la informació d’altri i compartir-la. No. Cal que el ‘Content Curator’:
- Llegeixi tota la informació al complet.
- La informació sigui original.
- La informació aporti valor al lector.
- La font sigui fiable.
Com ajuda un ‘Content Curator’?
La figura pot millorar els continguts de:
- Xarxes Socials: Twitter, Facebook, Linkedin, Instagram,…
- Bloc
- Web
A més, manté l’empresa a la última en el seu sector.
Per què comptar amb un ‘Content Curator’?
Entre els avantatges, caldria tenir un ‘Content Curator’ per…:
- Tenir actualitzada un web o un bloc.
- Com a empresa-marca, pots convertir-te en referent de la xarxa en el teu sector.
- Si ets practiques la curació de continguts, pots convertir-te en un professional molt preuat.
Content Curator, ¿qué es?
Content Curator, en inglés; Curador de contenidos, en español. Aunque hay quien también lo definirÃa como documentalista. Se trata de un relativo nuevo perfil profesional en el campo de las redes sociales, los blogs y las webs. Pero, ¿a qué se dedica?
Content curator: buscar, agrupar, organizar y compartir contenido.
Qué hace un ‘Content Curator’
Se trata  de alguien que se dedica a seleccionar la mejor y más reciente información para mejorar los contenidos y recopilar recursos sobre un tema especÃfico. Vaya, que es mantiene a la última informativamente.
- Selecciona los mejores y más adecuados contenidos.
- Los agrupa por temática.
- Los organiza.
- Y … los comparte.
El ‘Content Curator’ perfecto
No es suficiente en recopilar información de otros y compartirla. No. Es necesario que el ‘Content Curator’:
- Lea toda la información al completo.
- La información sea original.
- La información aporte valor al lector.
- La fuente sea fiable.
¿En qué ayuda un ‘Content Curator’?
La figura puede mejorar los contenidos de:
- Redes Sociales: Twitter, Facebook, Linkedin, Instagram,…
- Bloc
- Web
Además, mantiene a la empresa a la última en su sector.
¿Por qué contar con un ‘Content Curator’?
Entre las ventajas, haria falta tener un ‘Content Curator’ para…:
- Tener actualizados web y blog.
- Como empresa-marca, puedes convertirte en un referente en la red en tu sector.
- Si practicas la curación de contenidos, puedes convertirte en un profesional muy preciado.