­

Fans i seguidors més informats

Comunicació a les xarxes

Xarxes socials, destacaràs. El missatge importa.

Redacció de continguts per:

  • Facebook.
  • Twitter.
  • Google+
  • Linkedin
  • Instagram
  • Pinterest…

Comunicació a les xarxes socials, per on començar

 

La teva petita, mitjana o microempresa encara no està a les xarxes socials? No es tracta de començar d’obrir comptes a Twitter, Facebook, Instagram, Google+,… Doncs així… per on començar?

Si encara no ets a les xarxes socials el primer que has de preguntar-te és: Per al meu negoci, és imprescindible estar a les xarxes? A vegades les empreses segueixen modes, sense sentit. Només perquè tothom està a les xarxes socials, no significa que també t’hi hagis d’apuntar. Si no t’aporta res o no tens ningú que et gestioni el contingut –un community manager, millor no ser-hi.

xarxes-socials

El més important és si saber si aquesta xarxa social t’ajudarà a assolir els objectius de la teva empresa. Si la resposta és SÍ, endavant! Anem a veure quin és el teu client i a partir del seu perfil decidirem quina xarxa social és la més adequada. Si no t’ajuda a assolir els teus objectius, busca unes altres xarxes socials per comunicar-te amb el teu client que faci possible assolir els teus objectius empresarials.

Comunicar a través de les xarxes socials ens apropa al nostre client/proveïdor. Per això cal seguir 5 consells bàsics abans d’engegar un Facebook, Twitter, Google + o Instagram, per exemple:

  1. El teu client podrà opinar, estigues preparat per les opinions negatives i gestionar-les amb educació.
  2. Cal fixar uns objectius: què volem aconseguir amb els Fans, les Piulades,…
  3. Dissenya un pla de comunicació per als missatges, en funció de cada xarxa: to, recursos,… Adequa el missatge a cada xarxa: cada xarxa social té la seva idiosincràsia.
  4. Diferencia’t: no publiquis el mateix que la teva competència, busca l’originalitat.
  5. Confia en una persona especialista en xarxes socials per a redactar-ne el contingut

Més posts a Bloc Montse Palau