Ja tens una FanPage a Facebook i ara el que vols és connectar amb els teus fans. Que els agradi i sobretot interessi el que publiques.

Com atreure l’atenció amb els posts de Facebook?

El primer pas recau en l’escriptura. Com escrius, amb quin to, quantes paraules,…

El segon pas –a vegades més important que el primer- afegeix una foto, i a poder ser, que sigui ben atractiva. Xula, vaja. Que capti l’atenció.

Moltes vegades amb la foto ja tens assegurat el M’agrada.

El post perfecte a Facebook

  • Fes servir paraules claus per viralitzar el missatge. Per exemple,
    • Com: Com arreglar una aixeta…
    • Númeració: 10 maneres de…
    • Consells: Consells per viatjar amb nens.
    • Trucs: Un truc infal·lible per…
    • Per què: Per què no em funciona…?
  • Post amb enllaç: per exemple, cap al web; així aconseguim més visites al nostre web.
  • Número de caràcters: 100-200 caràcters (no paraules). La gent no vol llegir més.
  • Intenta que la comunicació sigui bidireccional: pregunta, respon, demana opinió,…
  • Respon ràpid i amb to directe.
  • Planifica el calendari de continguts. Estratègia de continguts.
  • Pots programar els posts, però cal estar alerta. De totes maneres, Facebook no afavoreix la visualització de missatges programats. Millor si els guardes com a borrador i els publiques al moment.
  • Revisa les estadístiques i després, fes autocrítica.
  • No reprodueixis el mateix a Facebook que a Twitter, per exemple. Cada canal té el seu llenguatge.
  • Per generar debat -i per tant, comentaris, comença o acaba el post amb preguntes als teus fans.

 

El post perfecto en Facebook

Ya tienes una FanPage en Facebook y ahora lo que deseas es conectar con tus fans. Que les guste y sobretodo que les interese lo que publicas.

¿Cómo atraer la atención con los post de Facebook?

El primer paso recae en la escritura. Cómo escribes, con qué tono, cuántas palabras,…

El segundo paso –a veces incluso más importante que el primero- añade una foto, y si puedes, que sea atractiva. Chula, vamos. Que capte la atención.

Muchas veces con la foto ya tienes asegurado el Me Gusta.

El post perfecto en Facebook

  • Usa palabras clave para viralizar el mensaje. Por ejemplo,
    • Cómo: Cómo arreglar un grifo…
    • Numeración: 10 maneras de…
    • Consejos: Consejos para viajar con niños.
    • Trucos: Un truco infalible para…
    • Por qué: ¿Por qué no me funciona…?
  • Post con enlace: por ejemplo, enlace hacia tu web, así consigues más visitas.
  • Número de caracteres: 100-200 caracteres (la gente no quiere leer más).
  • Intenta que la comunicación sea bidireccional: pregunta, responde, pide opinión,…
  • Responde rápido y en un tono directo.
  • Planifica el calendario de contenidos. Estrategia de contenidos.
  • Puedes programar los posts, pero mantente alerta. De todos modos, Facebook no favorece la visualización de mensajes programados. Mejor si los guardas como borrador y los publicas a momento.
  • Revisa las estadísticas y después, haz autocrítica.
  • No escribes igual para Facebook que para Twitter, por ejemplo. Cada canal tiene su lenguaje.
  • Para generar debate –y por tanto, comentarios, empieza o acaba el post con preguntas a tus fans.