Vols que la teva empresa tingui notorietat als mitjans?

Gabinet de premsa: ‘Newsmaking’, seràs notícia:

  • Notes de premsa.
  • Organització de rodes de premsa.
  • Relació amb els mitjans de comunicació.
  • Entrevistes, reportatges,…
  • Dossiers de premsa.
  • Clipping.

Aquestes són algunes de les tasques d’un gabinet de premsa.

Què vol dir Newsmaking?

La paraula ‘newsmaking‘ significa ‘crear notícies‘. Aquesta és precisament la missió principal d’un gabinet de premsa: detectar fets noticiables per captivar els mitjans de comunicació i que aquests ho publiquin.

Com fer ‘newsmaking’?

Principalment, cal tenir en compte les preferències dels mitjans. És a dir, quan consideren que un fet o història és notícia. Al marge que cada mitjà -o periodista- pot tenir el seu particular punt de vista, la base teòrica d’una notícia o fet noticiable es basa en aquests 10 punts:

newsmaking-gabinet-premsa

  1. Novetat.
  2. Conflicte.
  3. Interès humà.
  4. Notorietat.
  5. Proximitat.
  6. Trascendència social.
  7. Continuïtat del fet.
  8. Dimensió del fet.
  9. Idea de progrès.
  10. Qualitat de la imatge (quan és televisió).

Però també hi ha altres criteris, anomenem-los extraperiodístics, que també influeixen en el newsmaking:

  1. La competència.
  2. Recursos econòmics.
  3. Capacitat tecnològica.
  4. Pressions polítiques o econòmiques.
  5. Buscar audiència.

Quines eines tenim per al newsmaking?

  1. Notes de premsa: destacar amb notorietat, captivar els mitjans amb informació rigorosa i veraç.
  2. Rodes de premsa: planificar la trobada amb els mitjans de comunicació i calendari d’actuació.
  3. Articles opinió.
  4. Bons portaveus: formar la persona que parlarà davant els mitjans ja que ha de ser un bon comunicador.
  5. Mantenir bones relacions amb els mitjans de comunicació: ens ajuda a tenir millor feedback i predisposició quan contactem amb ells.
  6. Informar als mitjans des de la veracitat: la única manera de fidelitzar-los.

Més posts al Bloc Montse Palau