Vols que la teva empresa tingui notorietat als mitjans?
Gabinet de premsa: ‘Newsmaking’, seràs notícia:
- Notes de premsa.
- Organització de rodes de premsa.
- Relació amb els mitjans de comunicació.
- Entrevistes, reportatges,…
- Dossiers de premsa.
- Clipping.
Aquestes són algunes de les tasques d’un gabinet de premsa.
Què vol dir Newsmaking?
La paraula ‘newsmaking‘ significa ‘crear notícies‘. Aquesta és precisament la missió principal d’un gabinet de premsa: detectar fets noticiables per captivar els mitjans de comunicació i que aquests ho publiquin.
Com fer ‘newsmaking’?
Principalment, cal tenir en compte les preferències dels mitjans. És a dir, quan consideren que un fet o història és notícia. Al marge que cada mitjà -o periodista- pot tenir el seu particular punt de vista, la base teòrica d’una notícia o fet noticiable es basa en aquests 10 punts:
- Novetat.
- Conflicte.
- Interès humà.
- Notorietat.
- Proximitat.
- Trascendència social.
- Continuïtat del fet.
- Dimensió del fet.
- Idea de progrès.
- Qualitat de la imatge (quan és televisió).
Però també hi ha altres criteris, anomenem-los extraperiodístics, que també influeixen en el newsmaking:
- La competència.
- Recursos econòmics.
- Capacitat tecnològica.
- Pressions polítiques o econòmiques.
- Buscar audiència.
Quines eines tenim per al newsmaking?
- Notes de premsa: destacar amb notorietat, captivar els mitjans amb informació rigorosa i veraç.
- Rodes de premsa: planificar la trobada amb els mitjans de comunicació i calendari d’actuació.
- Articles opinió.
- Bons portaveus: formar la persona que parlarà davant els mitjans ja que ha de ser un bon comunicador.
- Mantenir bones relacions amb els mitjans de comunicació: ens ajuda a tenir millor feedback i predisposició quan contactem amb ells.
- Informar als mitjans des de la veracitat: la única manera de fidelitzar-los.
Més posts al Bloc Montse Palau