A simple vista, pot semblar que un social media manager –gestor de xarxes socials i webs- es passi tot el dia ‘jugant’ a Facebook, Twitter, Instagram,… No, no t’equivoquis; no és jugar, és treballar i de quina manera.
Per desconeixement o per frivolitat, hi ha qui pensa que els social media managers no treballen perquè es passen tot el dia postejar, piulant, penjant fotos noves, escriure contingut pel bloc, responent preguntes,… Aquest perfil professional podria semblar molt banal. Qui no ha sentit mai: ‘Això de les xarxes socials ho podria fer el meu fill petit, que se li dóna bé’.
SÃ, podria. Però la figura del gestor social va més enllà de ser jove i penjar ‘cosetes’ a les xarxes.
Podem destacar unes quantes habilitats que ha de complir el socials manager i que no s’han de menysprear, perquè fan més efectiu el seu treball.
-
Coneixement en SEO
No es tracta de publicar i veure què passa. També cal saber posicionar els webs i blogs. I per això cal conèixer com treballen els cercadors. Sobretot Google, el de referència.
Aixà que cal estar al dia d’algoritmes, trucs de posicionament,… i redirigir els continguts en funció de les tendències.
El missatge és el rei. Et sona? No s’hi val a fer faltes ortogrà fiques, ni a escriure sense un fil conductor. Un bon social media manager cal que tingui la paraula com a arma.
No només amb les paraules, sinó també el to, en funció del públic objectiu.
-
EstadÃstiques.
Per saber que el que estem publicant, a les xarxes, al web o bloc, funciona o no, agrada o no, ens aporta visites o no,…, hem de saber interpretar les estadÃstiques que les plataformes digitals ens ofereixen.
En el cas dels webs, Google Analytics ofereix un gran ventall de dades que cal saber llegir i interpretar. Només sabent com interactuen els nostres fan o internautes, podrem saber si els resultats són els esperats o bé cal canviar d’estratègia.
(Post: Google Analytics: nocions bà siques)
-
Fotografia
Avui en dia, una imatge val molt més que 1.000 paraules. Un tuit amb una imatge és més repiulat; un post a Facebook amb una imatge poderosa té més M’agrada.
No es tracta de ser un súper fotògraf, més aviat de tenir gust amb la fotografia. La grà cia de fer no només una bona foto, sinó una foto diferent o que atregui l’atenció.
-
Photoshop
Amb unes quantes nocions bà siques de Photoshop, es poden fer meravelles per retocar fotos o fer muntatges atractius. Per complexitats, existeixen els dissenyadors grà fics. 😉
-
Coneixements en gestió
El Social Media Manager ha de traçar una estratègia digital per a tots els canals: xarxes, web,… Per això és important tenir coneixements de gestió que tinguin en compte tots els agents que intervenen en una campanya.
Si estàs buscant un Social Media Manager valora aquestes aptituds.
Habilidades de un Social Media Manager
A simple vista, puede parecer que un social media manager –gestor de redes sociales y webs- se pase todo el dÃa ‘jugando’ en Facebook, Twitter, Instagram,… No, no te equivoques; no es jugar, es trabajar y de qué manera.
Por desconocimiento o por frivolidad, hay quien piensa que los social media managers no trabajan porqué es pasan tot el dÃa postejando, tuiteando, colgando fotos nuevas, escribiendo contenido para el bloc, respondiendo preguntas,… Este perfil profesional podrÃa parecer muy banal. Quién no ha oido alguna vez: ‘Esto de les redes sociales lo podrÃa llevar mi hijo pequeño, que se le da bien’.
SÃ, podrÃa. Pero la figura del gestor social es mucho más que ser joven y colgar ‘cosillas’ en las redes.
Podemos destacar unas cuantas habilidades que deberÃan cumplir los social managers y que no se deben infravalorar, porqué hacen más efectivo su trabajo.
-
Conocimiento en SEO
No es trata de publicar y ver qué pasa. También es necesario saber posicionar los webs y blogs. Y para ello se debe saber cómo trabajan los buscadores. Sobretodo, Google, el de referencia.
Asà que se debe estar al dÃa de algoritmos, trucos de posicionamiento,… y redirigir los contenidos en función de las tendencias.
-
Escribir
El mensaje es el rey. ¿Te suena? No a las faltas de ortografÃa, ni a escribir sin ton ni son. Un buen social media manager debe tener la palabra como una arma.
No solo con las palabras, sino también con al tono, en función del público objetivo.
Para saber que lo que estemos publicando en las redes, web o blog, funciona o no, gusta o no, nos aporta visitas/ventas o no,…, debemos interpretar las estadÃsticas que las plataformas digitales nos ofrecen.
En el caso de las webs, Google Analytics ofrece un gran abanico de datos que debemos leer e interpretar. Solo sabiendo cómo interactúan nuestros fans o internautas, podremos saber si resultados son los deseados o debemos cambiar de estrategia.
(Post: Google Analytics: nociones básicas)
-
FotografÃa
Hoy en dÃa, una imagen vale mucho más que 1.000 palabras. Un tuit con una imagen se retuitea más; un post en Facebook con una imagen poderosa obtiene más Me Gusta.
No es trata de ser un súper fotógrafo, más bien de tener buen gusto con la fotografÃa. La gracia no solo de realizar una buena una foto, sino una foto  diferente.
-
Photoshop
Con unas nociones básicas de Photoshop, se pueden realizar maravillar para retocar fotos o hacer montajes atractivos. Para complejidades, existeixen los diseñadores gráficos. 😉
-
Conociemientos en gestión
El Social Media Manager debe trazar una estrategia digital para todos los canales: redes, web,… Por eso es importante tener conocimientos de gestión que tengan en cuenta todos los agentes que intervienen en esta estrategia. Â
Si estás buscando un Social Media Manager valora estas aptitudes.