Si tens un compte a Twitter, Facebook, Pinterest, Instagram,…, en qualsevol xarxa social, amb un cert èxit i/o gran nombre de seguidors, és possible que no tot sigui flors i violes.
Davant un comentari negatiu, compta fins a 5 i actua. Calla. O aprofita-ho per créixer.
Quin protocol seguir davant un comentari positiu
Algú t’escriu un comentari positiu al blog, Facebook,… Tens dues opcions:
- Agraeix.
- Respon el comentari, comparteix-lo -si vols, i afegeix altres dades positives.
Quin protocol seguir davant un comentari negatiu
Les xarxes sociales són un lloc per opinar, compartir,… Aixà que no t’estranyi -per molt cool que siguis- que algú et faci algun comentari crÃtic en negatiu -i potser mala baba. Què fer?
- Escolta: I treu informació per saber què falla (crÃtica a un producte,…) Qui sap, potser en surt una bona idea per millorar.
- Si el comentari és ofensiu: Escolta. Pot estar rabiós per algun motiu o que estigui equivocat.
- Està rabiós: Escolta i treu informació per saber què passa.
- Està equivocat: Aporta dades objectives i enllaços per fer valer al teva postura.
- Si es tracta d’un client insatisfet: Intenta solucionar el problema de manera raonable.
- Si no és un client insatisfet: Tracta cada cas individualment.
Actua amb sentit comú. I sobretot ESCOLTA abans de respondre o actuar.
Protocolo de actuación en las redes sociales
Si tienes una cuenta en Twitter, Facebook, Pinterest, Instagram,…, en cualquier red social, con un cierto éxito y/o gran número de seguidores, es posible que no todo sea de color de rosa.
Ante un comentario negativo, cuenta hasta 5 y actúa. Calla. O aprovéchalo para crecer.
Qué protocolo seguir ante un comentario positivo
Alguien te escribe un comentario postivo en el blog, Facebook,… Tienes dos opciones:
- Agradece.
- Responde el comentario, compártelo – si quieres, y añade otros datos positivos.
Qué protocolo seguir ante un comentario negativo
Las redes sociales son un lugar para opinar, compartir,… Asà que no te extrañe – por muy cool que seas- que alguien te haga un comentario crÃtico en negativo -incluso con mala baba. ¿Qué hacer?
- Escucha: Y saca información para saber qué falla (crÃtica a un producto,…). Quién sabe, quizás salga una buena idea para mejorar.
- Si el comentario es ofensivo: Escucha. Puede que esté rabioso por algún motivo o equivocado.
- Está rabioso: Escucha y saca información para saber qué pasa.
- Está equivocado: Aporta datos objetivos y enlaces para que entienda tu postura.Â
- Si se trata de un cliente insatisfecho: Intenta solucionar el problema de manera razonable.
- Si no es un cliente insatisfecho: Trata cada caso individualmente.
Actúa con sentido común. Y sobretodo ESCUCHA antes de responder o actuar.